ST980811AS replacement at my IBM Lenovo T60

Submitted by Jochus on Tue, 09/02/2010 - 17:12 | Posted in: RealDolmen

The last few months, my laptop of work starting working reaaalllyyyy slllooooowllllyyyyy ... Suddenly, I was receiving BSOD :-(


> >An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging operation.
>> The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period.

So I did a disk analysis with Seatools, which gave me the following result:



So, that didn't look good :p. I did check with the Bios HDD utility and the result was:


Error code 0000: Read verification failed



So my hard disk was totally dead :-( ...
Yesterday eve, I finally got a replacement: "the hitachi HTS54328". Everything is working SUPER fast again. It took some time to configure my Windows/Linux systems again, but I'm finally able to work fast again! ;-)

Comments

Submitted by Christophe on Tue, 09/02/2010 - 21:01
 

Helemaal zonder laptop gezeten dan (tijdelijk)? De mijne heeft minstens één keer per week een totale crash ook... Heb hem er al eens voor binnen gestoken (er is toen nieuw geheugen in gestoken, want het oude was zogezegd kapot) maar 't is precies toch nog niet opgelost... :-s Probleem is da ik zonder laptop niet kan werken, dus da'k hem niet echt opnieuw kan binnensteken.

Submitted by Jochus on Tue, 09/02/2010 - 21:17
 

Toen het probleem zich begon voor te doen, heb ik er eerst zelf eens naar gekeken. En met die resultaten dan een ticket aangemaakt op die "incidents" applicatie. Dan moest ik een paar diagnose tools draaien. Vervolgens hadden ze meer details nodig over de HDD. Ik zit momenteel in Aalst en ben dan over de middag vlug eens tot de helpdesk gereden. 1u onderweg geweest (mijn boterhammen in de auto opgegeten) en dat dus in vrije tijd moeten doen.

Nu maandag (gisteren) de verplaatsing van mijne klant + afleveren aan de helpdesk heb'k gelukkig kunnen punteren. Ma die 2u dat ze er aan bezig waren, heb'k niet kunnen punteren. 'k Ben dan ook boodschappen gaan doen enzo. Deze morgen 4u bezig geweest met alles weer op te zetten, en dat ook kunnen punteren. In de namiddag moest'k iets voor RealDolmen zelf doen. Morgen ga ik terug naar de klant met een "zo-goed-als-mogelijk" opgebouwde laptop. Maar sommige dingen kan ik niet testen en zullen dus toch morgenvroeg moeten gebeuren.

Maw: ik versta dat je hem niet opnieuw kan binnensteken ;-) !

Submitted by Christophe on Wed, 10/02/2010 - 12:57
 

Dat zou toch wel wat beter geregeld kunnen worden, vind ik... Maar ja, wat doe je der aan hé? ;-)
Ik zit momenteel bij een klant in Brussel centrum, en 'k ben met de trein.. Dus ik geraak gewoon niet in Huizingen :-p Mja, zolang hij niet dagelijks crasht, is't goed :-p

BTW... kan je op de één of andere manier een melding krijgen (via mail bvb) als iemand reageert op een post waar je hier op gereageerd hebt?

Submitted by CyCo on Wed, 10/02/2010 - 21:26
 

any data loss jochus?

Submitted by Jochus on Wed, 10/02/2010 - 22:49
 

Hmm, strange, zou moeten werken? Sander, krijg jij e-mails? Christophe, 'k heb gezien dat je't ondertussen in je profiel hebt ingesteld? Wel raar, want bij Sander staat het niet ingesteld in zijn profiel ...

En idd, ze zouden dat wel een beetje beter moeten opvangen ...

Submitted by Christophe on Thu, 11/02/2010 - 08:56
 

Euhm, er staat niets ingesteld in mijn profiel? Alé ja, 't is te zeggen, ik zie die optie toch nergens staan hoor? Ik krijg in ieder geval geen mails (zou nochtans handig zijn ;-))

Submitted by Jochus on Thu, 11/02/2010 - 09:30
 

En nu?

Submitted by Christophe on Thu, 11/02/2010 - 11:54
 

Nope...
Wat ik in m'n profiel zie, is dit:

Account information: email en wachtwoord
Picture
Contact settings: personal contact form (niet aangevinkt)
Locale settings

That's all :)

Submitted by Jochus on Thu, 11/02/2010 - 12:04
 

Ik bekijk het vanavond dan eens ;-) ...

Submitted by Jochus on Sun, 14/02/2010 - 23:04
 

Testjeuh !!!

Submitted by Jochus on Mon, 15/02/2010 - 08:20
 

En nu moet jij een mail krijgen?

Submitted by TestJochen on Mon, 15/02/2010 - 08:40
 

Testing with test user account?

Submitted by Jochus on Mon, 15/02/2010 - 08:53
 

Nog een test?

Submitted by CyCo on Mon, 15/02/2010 - 20:10
 

rare dinges :p

Submitted by Christophe on Mon, 15/02/2010 - 20:35
 

Ik krijg nog altijd geen mails :-(

Submitted by Jochus on Mon, 15/02/2010 - 20:53
 

'k Zal 't es moeten verder debuggen jongens. Ik hou jullie op de hoogte!

Submitted by Christophe on Tue, 16/02/2010 - 08:16
 

Deze keer wel mail gehad... Vreemd :-)
Misschien moet ge eerst effectief een post gedaan hebben hier met die optie aan?
Soit, blijkt te werken nu! Thanks!

Submitted by Jochus on Tue, 16/02/2010 - 08:26
 

Neen, 't is niet ok hoor. Jij was de laatste die nen comment gezet had. En dan lukt het precies wel ... 't Is de query die niet goed is. Hij haalt slechts 1 user op, terwijl hij ook "CyCo", "Jochus" en "TestJochen" moet verwittigen ...

Work in progress ;-) ...

Submitted by Christophe on Tue, 16/02/2010 - 08:34
 

Ah hehe, okay :-D

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Full HTML

  • Lines and paragraphs break automatically.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • You can enable syntax highlighting of source code with the following tags: <code>, <blockcode>, <bash>, <cpp>, <css>, <html5>, <java>, <javascript>, <php>, <sql>, <xml>. The supported tag styles are: <foo>, [foo].
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.